~~NOTOC~~ ====== Mira Hamermesh – interpretation ====== 📁 [[stories:cfa1:start]] ---- 🇵🇱 Biografia rozmówcy: //[[:heroes:mira-hamermesh]]// 🇬🇧 Interviewee bio: //[[:heroes:mira-hamermesh]]// ===== Podsumowanie wywiadu ===== ''Marzec 1998'' 🇵🇱 Mira pochodzi z zamożnej żydowskiej rodzinie, która ceniła polski patriotyzm i nieformalne życie towarzyskie. Mimo dorastania w "brzydkim" przemysłowym mieście, była wychowywana w środowisku bogatym w kulturę i edukację. Wcześnie rozwijała pasję do literatury i filmu, co kształtowało jej intelektualne aspiracje. Nacisk ojca na sprawiedliwość społeczną i wyzwolenie kobiet znacząco wpłynął na nią, wpajając wartości równości i znaczenia osobistego potencjału. ===== Interview summary ===== ''March 1998'' 🇬🇧 Mira comes from a wealthy Jewish family that valued Polish patriotism and informal social life. Despite growing up in an "ugly" industrial city, she was raised in an environment rich in culture and education. Early on, Mira developed a passion for literature and film, which shaped her intellectual aspirations. Her father's emphasis on social justice and women's liberation significantly influenced her, instilling values of equality and the importance of personal potential. ===== Interpretacja 1 ===== {{authors:dummy-avatar-female-256px.png?35&nolink }} [[authors:start#roksana-jasitczak|Roksana Jasitczak]]\\ w badaniu dla [[:audit:museum-of-london]] ''31 Stycznia 2024'' 🇵🇱 Mira ma rację, mówiąc, że Łódź to miasto przemysłowe. Chociaż nie ma tam historycznych pomników, wiele budynków pozostałych po rewolucji przemysłowej zostało przekształconych w centra handlowe, hotele czy punkty widokowe... ⪢ [[:stories:mira-hamermesh-interpretation-by-roksana-jasitczak]] ===== Interpretation 1 ===== {{authors:dummy-avatar-female-256px.png?35&nolink }} [[authors:start#roksana-jasitczak|Roksana Jasitczak]]\\ researching for [[:audit:museum-of-london]] ''31 January 2024'' 🇬🇧 Mira is right about Lodz being an industrial city. Still, there are no historical monuments, but many buildings that left after the Industrial or Revolution are converted into malls, hotels, or just sightseeing points... ⪢ [[:stories:mira-hamermesh-interpretation-by-roksana-jasitczak]] ===== Interpretacja 2 ===== {{authors:dummy-avatar-male-256px.png?35&nolink }} [[authors:start#wiktor-jurkowski|Wiktor Jurkowski]]\\ w badaniu dla [[:audit:museum-of-london]] ''31 Stycznia 2024'' 🇵🇱 Refleksja na temat jej matki musi przypominać uczucia każdej matki imigrantki, której dzieci wychodzą z domu i zaczynają posługiwać się obcym językiem. ===== Interpretation 2 ===== {{authors:dummy-avatar-male-256px.png?35&nolink }} [[authors:start#wiktor-jurkowski|Wiktor Jurkowski]]\\ researching for [[:audit:museum-of-london]] ''31 January 2024'' 🇬🇧 Reflection on her mother's must have felt like any immigrant mother whose children go out of home and leave with foreign language. Była polską patriotką i nie odczuwała potrzeby wyłamywania się, ale jej siostra była syjonistką. Interesujące jest słyszeć o ogólnej modzie na faszyzm i rosyjsko-inspirowany styl wojskowy, oraz że wielu młodych ludzi nosiło oficerskie buty, skórzane paski itp. Według Miry, wśród żydowskiej społeczności w Polsce nie było strachu przed zagrożeniem nazistowskim. She was a Polish patriot and there was no sense of breaking out but her sister was Zionist. It is interesting to hear general fashion for fascism and Russia inspired military style, and that many young people were wearing officer boots, leather straps etc. No fear of Nazi threat among Jewish community in Poland according to Mira. {{page>include:footer-stories-cfa&nofooter}} {{page>include:footer-bilinguality&nofooter}}